O ultimă zi însorită de toamnă. O ultimă ocazie de a mai zâmbi puțin…

Mergând pe aleea mărginită de arborii cu frunze căzânde, care mai lasă să treacă câte o mică rază de lumină, mă minunam de albastrul curat al cerului. O „porție de cer” îl numesc. Cerul, ca niciodată, era umplut de un albastru intens iar albeața norilor crea un contrast puternic ca într-o lucrare suprarealistă, deși, într-un mod ciudat, mai reală.

Cerul mă fascina de când mă știu. Prețuiesc foarte mult cerul așa cum unii iubesc florile sau muzica, de exemplu. Fascinația mea vine din sentimentele pe care le asociez cu cerul – că este întotdeauna diferit, deși, cumva, același ; că mă înconjoară, dar îl percep doar ca fiind în depărtare; că fiecare om vede ceva diferit în norii săi; că se întinde la infinit și că viziunea mea cuprinde doar o parte din esența lui, deși acest lucru și reprezintă magia tainică a acestuia.

Pe când eram încă un puști iubeam pictura și în toate capodoperele acordam o atenție deosebită amplasării cerului – ca o cupolă asupra tuturor. Picturile mele păreau că reprezintă sentimentele dintr-o perspectivă pur estetică, înainte de orice. Aveam vopsea albastră, albă, neagră – și atât. Porțiile mele de cer nu păreau să conțină vreo calitate artistică anume, întrucât pentru mine conta mai mult valoarea  sentimentală, deși, poate că acest lucru le făcea mai speciale.

Pe peretele camerei mele stau pironite două picturi preferate: o porție pictată la vârsta de patru ani – practic, o spoială cu vopsea albastră și albă care duce mai degrabă a artă abstractă – , și cealaltă, porția făcută împreună cu un prieten în clasa a patra. M-aș putea întreba care este valoarea sentimentală a porției de astăzi… Le țin mereu minte, protejându-le așa cum protejăm numai lucrurile prețioase.

… Și iată-mă mergând mai departe cu un limbaj al corpului care adesea îmi trădează zâmbetul.

Leave a Reply

